Pro-american Al-Jazeera website defaced by pro-Syrian hackers


The BBC which defends the decision of British Foreign Secretary William Hague to step up Britain's support for the armed groups in Syria, providing them with an additional £5 million (US$7.8 million)', reports that the website of Al-Jazeera has been defaced by hackers 'loyal to the Syrian regime'.
'It is the third such incident since the conflict in Syria intensified', says the BBC.

The news about hacking the Al-Jazeera website, comes after intelligence services of US, UK and Israël, were continuous blocking the Syrian SANA News Agency website.

Numerous Syrian reporters were also abducted and killed by well prepared bomb attacks whereby  satellite information was used.

Photo: February 24, 2012 - US Secretary of State Hillary Clinton sits next to British foreign minister William Hague, left, at the start of the Conference on Syria in Tunis, Tunisia. Saudi Arabia called publicly for weapons and ammunition to be sent to the 'opposition' in Syria.


Al-Jazeera website defaced by pro-Syrian hackers


The Arabic website of news network al-Jazeera has been defaced, apparently by hackers loyal to the Syrian regime.

5 September 2012 - A Syrian flag and a statement denouncing its position on the conflict was posted on the Arabic site on Tuesday.

It is the latest in a series of attacks against al-Jazeera and other media companies.

The Reuters news website was targeted by pro-Syrian government hackers last month.

A group calling itself al-Rashedon is claiming responsibility for the most recent al-Jazeera attack.

Its message read: "This is in response to your position against the people and government of Syria, especially your support of the armed terrorist groups and spreading false fabricated news."

A statement from al-Jazeera confirmed that the issue was "quickly resolved". The website is now operating normally.

It is the third such incident since the conflict in Syria intensified. Back in February the English website of the news organisation was hacked by a group calling itself the Syrian Electronic Army (SEA). In July the same group gained access to the organisation's Twitter account and began posting stories denouncing opposition fighters.

The SEA has also targeted Saudi-owned Al-Arabiya News and the Harvard University website.

The Saudi government along with fellow Gulf state Qatar have thrown their support behind the Syrian rebels.

Qatar-based al-Jazeera has covered the Syrian conflict extensively since it began.





Syrian SANA News Agency website is under fierce attack since 7.14.2012

The Syrian Arab News Agency (SANA) website on Saturday was attacked by foreign sides which try to prevent the Syrian national media from conveying the truth of events and unmasking the conspiracy hatched against Syria. After the failure of several attempts to hack the website and publish fabricated news on it, foreign sides targeted the website with a distributed denial-of-service attack (DDoS attack).

In the same context, anonymous sides stole SANA logo from the website and designed an advertisement in English and Arabic that includes provocative calls and distributed it through email.
SANA website is a multi-lingual website. It publishes news and articles in seven languages: English, French, Russian, Chinese, Spanish, Turkish and Arabic.


Israeli Occupation Authorities Block SANA Website in the Golan:


De commentaren zijn gesloten.